П`ятниця, 29.03.2024, 14:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Мій сайт

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 2
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Палка закоханість у природу
16.05.2015, 13:49

Урок із літератури рідного краю розроблено відповідно до програми з української літератури для 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, вимог сучасного уроку, з використанням інтерактивних сервісів. Сподіваюся, що матеріал стане в пригоді не лише для вчителів, що працюють у 9-х класах, а й для тих, хто хоче перетворити урок на співробітництво з учнями як активними учасниками навчального процесу

 

Тема:                             І все життя мене веде

Палка закоханість в природу.

Станіслав Жуковський

 

Мета: поширити знання учнів про письменників літератури рідного краю, ознайомити із співцем донецького краю – Станіславом Віталійовичем Жуковським.

Завдання:

Предметні (навчальні):

  • ознайомити учнів із постаттю нашого земляка, людини, яка ніжно й щиро любить свій край, висловлює щирі, відверті синівські почуття й намагається передати їх нам;
  • зацікавити поетичною скарбницею поета;
  • удосконалити навички аналізу художнього твору.

 

Метапредметні (розвиваючі):

  • розвивати навички проектної та дослідницької діяльності, комп’ютерну компетентність, вміння працювати з додатковою літературою, узагальнювати її, виділяти головне, робити висновки,
  • формувати навички комп’ютерної обробки інформації шляхом використання  інтерактивних сервісів.

 

Виховні (розвиток особистісних якостей):

  • виховувати повагу до місця свого дитинства, де народився, виріс;
  • прищеплювати почуття гордості за рідний край,
  • удосконалювати навички роботи в команді, відповідальність за виконання завдань, вміння слухати один одного,
  • формувати командний дух,
  • дати можливість учням проаналізувати свої навички співробітництва та удосконалити їх.

 

Тип уроку: урок-відкриття

Обладнання: комп’ютерний клас, під’єднаний до мережі Інтернет

Матеріали: критерії оцінювання, таблиця успішності команд, схема аналізу поетичних творів

Міжпредметні зв’язки: інформатика, географія

Використання інтерактивних сервісів для створення:

карт Google  https://www.google.com/maps

онлайн-дошки http://linoit.com/,

віртуальної презентації http://www.slideboom.com/

буклету http://en.calameo.com)

Методичні рекомендації:

http://goo.gl/Clc95R (как создавать карту Google, строить ленты времени)

 

Підготовчий етап уроку: поділ класу на три команди. За тиждень учні одержують інтерактивні завдання, які відповідають трьом літературним етапам. Одне спільне завдання для всіх трьох команд – провести мозковий штурм і свої думки розмістити на онлайн – дошці.

1 етап. Станіслав Жуковський – співець донецького краю (географічна біографія)

2 етап. Поетичний світ Станіслава Жуковського очима художника (віртуальна презентація)

3 етап. Ми не літературознавці, але спробуємо (дослідження мови однієї з поезій поета)

Хід уроку

Організаційний момент: налаштування мережі Інтернет, допоміжний матеріал на партах (критерії оцінювання, таблиця успіху команд,  схема аналізу поезії).

Актуалізація опорних знань передбачає перевірку розуміння поняття  «рідного краю» завдяки мозковому штурму.

Слово вчителя. Доброго дня, діти. У нас сьогодні незвичайний урок-відкриття поетичного світу Станіслава Віталійовича Жуковського – нашого земляка, колишнього голови Спілки письменників Донеччини.

Народна мудрість говорить: «Рідна земля  і в жмені мила», «За рідний край життя віддай».  «Для нас у ріднім краї навіть дим солодкий та коханий», - писала колись Леся Українка. А що говорить сучасне молоде покоління про рідний край? Як до нього ставиться? Напередодні Вам було запропоновано провести мозковий штурм на тему: "Рідний край - це...". Свої думки викласти на онлайн-дошці інтерактивного сервісу  http://goo.gl/jFBSaf

А допомогли Вам провести мозковий штурм поставлені наступні завдання:

•         продовжити фразу Для мене рідний край – це…

•         підібрати цитати на підтвердження своїх думок

•         замінити синонімом слово «рідний»

•      поповнити фотогалерею письменниками, які прославили донецький край (вивчені раніше на уроках літератури)

Спробуймо узагальнити наші думки про рідний край. Як ми бачимо, уявлення про рідний край різні, але в одному всі схожі: рідний край  найдорожчий, наймиліший, бо це місце, де пройшли роки  дитинства, юності, зрілості.

Отож, сьогодні ми продовжимо розмову про тих, хто все своє життя, серце, думки, чуття віддає рідному краю. Сподіваюся, що ім’я Станіслава Жуковського, якому ми присвячуємо урок, посяде чільне місце серед письменників, які прославляють  рідну Донеччину.

Мотивація: Автор «Сонячних кларнетів» Павло Тичина звернувся до всіх живущих: «Забудеш рідний край – тобі твій корінь всохне».

Бесіда з учнями.

Чи не здається Вам, що  цими словами поет нас застерігає від чогось недоброго? Спростуйте або підтвердьте думку. (Можливі відповіді: людина, яка цурається рідного краю, зневажає його, стає сірою, непомітною. Цими словами  він закликає шанувати своє, цінувати його, дбати про нього. Вивчення літератури рідного краю є підтвердженням того, що ми, вдячні нащадки своїх пращурів, пам’ятаємо минуле, цінуємо сьогоднішнє, дбаємо про майбутнє. Не треба забувати про свої корені, бо вони є тією силою, яка зцілює, підтримує, живить).

Вивчення нового матеріалу проходить завжди проектній діяльності учнів із використанням інтерактивних сервісів.

 

Основні етапи уроки

 

1 етап. Географічна біографія

Виступ першої команди «Картографи»

Зразок однієї із відповідей: Наша команда має назву «Картографи». Ми одержали таке завдання: скласти зв’язну розповідь про життя Станіслава Жуковського, використовуючи карти Google або стрічки часу. Нами підготовлено допоміжний матеріал про основні епізоди життя Станіслава Жуковського. Незважаючи на те, що дат дуже мало, а є лише факти, ми спробували відтворити хронологію подій життя. Створили карту під назвою «Станіслав Жуковський – донецький поет», де відобразили географічну біографію письменника.  

Пропонуємо її вашій увазі. http://goo.gl/wi8H2T

(або завдяки стрічці часу відтворити «Життєву стежину Станіслава Жуковського» http://goo.gl/RBC1Xi)

Самооцінка команди: чи допомогли карти Googlе чи стрічка  часу вивчити життєву  дорогу письменника, чи сприяло це поглибленню знань, кращому запам'ятовуванню біографічних відомостей, чи досягли  впливу на інших?

Слово вчителя. Ми вдало розмістили на карті (показали на стрічці часу) життя нашого земляка, а зараз  настав час зазирнути в його внутрішній світ.

2 етап. Поетичний світ Станіслава Жуковського очима художника.

Виступ другої команди «Художники»

Зразок відповіді: Нашим завданням було зробити замальовки до творів Станіслава Жуковського. Вірш  «Калинова вода» покладена на музику, саме ця мелодія супроводжуватиме всю презентацію.

Детально ознайомитися з «Поетичними нивами Станіслава Жуковського» можна http://goo.gl/kwYK5N

Самооцінка команди: чи відповідає обраний інтерактивний сервіс творчим задумам, яким чином розкрита основна думка презентації, як підібрано матеріал і розміщено на слайдах, чи дотримано стильової єдності, чи вдалося зацікавити ілюстративним матеріалом до поезій, як музичний супровід створює (не створює) душевну гармонію.

 

Висновки вчителя.

3 етап. Ми не літературознавці, але спробуємо

 

Виступ третьої команди «Літературознавці»

Довести, що одна із поезій Станіслава Жуковського «Калинова вода» має всі ознаки пісні. У представленій презентації команди «Художники» ми почули мелодію пісні «Калинова вода»  на однойменний вірш нашого поета-земляка. Художні особливості його мови ми спробували дослідити. Відповідь команди читати на  http://goo.gl/iUQb4Q

Самооцінка команди: ми ретельно вивчили художні особливості поезії, показали її  красу в поетичних образах, тропах та стилістичних фігурах, дослідили ритмічний рисунок, довели що цей вірш має всі ознаки пісні.

Зразок буклету «Художні особливості поезії Станіслава Жуковського «Калинова  вода»»  http://goo.gl/xZf6Pq

                          

Слово вчителя. Так відбулося наше знайомство з поетом Станіславом Жуковським. Думаю, що кожному з нас є що сказати один одному.

Залишається оцінювання та рефлексія.

Слово командам (взаємооцінка з урахуванням  критеріїв оцінювання)

Рефлексія

Рефлексія «Моя робота в групі»  http://goo.gl/8SkJ2x

Оцінити роботу в групі  можна,  заздалегідь відповівши на питання анкети в Google (учитель підсумує відповіді наприкінці уроку)

Критерії оцінювання роботи учнів (взаємооцінка), обговорення

http://goo.gl/4O8HPi

 

Зразок рефлексії для учнів (кожна команда готує виступ «Як ми готували домашнє завдання»)

http://goo.gl/YKhk5m

 

 

Рефлексія для вчителя

 http://goo.gl/8c9uuf

 

Оцінювання (учитель відповідно до критеріїв оцінює роботу учнів; враховує самооцінку та взаємооцінку). Учитель обов’язково говорить учням що, на його думку, було вдалим, а над чим слід далі працювати. Створена педагогом ситуація успіху для всіх учнів стане запорукою подальшої співпраці з ними. У заключному слові вчитель обов’язково акцентує увагу учнів на тому, що вивчення творчості Станіслава Жуковського на цьому не закінчується, попереду чекають нові відкриття. Матеріал є у відкритому доступі за посиланнями, тому кожен може ще раз переглянути сьогоднішній урок.

Домашнє завдання (носить диференційований характер).  Знати біографічні відомості поета; вміти аналізувати поезію (на вибір учнів);  написати есе, присвячене Станіславу Жуковському.

Зразок есе «Закоханий у природу» читати на моєму сайті http://spetrechenko.ucoz.ru/news/

Слово вчителя. Урок закінчено. Сподіваюся, що він справив на всіх незабутнє враження. На все добре.

Категорія: Станіслав Жуковський | Додав: zastupnik
Переглядів: 949 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук

Петречено Світлана 2024
Конструктор сайтів - uCoz